MEDITACION

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
MEDITACION

MEDITACION


5 participantes

    TREBALL 19 AL 25

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    TREBALL 19 AL 25 Empty TREBALL 19 AL 25

    Missatge  Admin Ds Jul 17, 2010 8:26 am

    ¿Que es un referente ?
    ¿Cual ó cuales son mis referentes?
    ¿De quién soy yo referente ó de quien creo serlo?


    cheers Basketball drunken bounce Razz Laughing Sad Embarassed No
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  txa Dg Jul 18, 2010 3:57 am

    Buenos días a todos¡¡
    Creo que un referente es aquello que valoras positivamente, porque crees que te acerca a la felicidad.
    Y digo crees, porque a medida que crecemos y maduramos, esta "creencia" cambia. Y para eso estamos en este camino, para deshechar o incorporar nuevas creencias, según nuestra experiencia. Investigando y trabajándo para ello.

    Hoy en día creo que,si hubieramos teneido referentes alrrededor de personas que creen que la felicidad está dentro de uno, y trabajaran por despertarla,como lo hacemos nosotros ahora, todo sería mucho más fácil. Pero es lo que nos toca.

    Mis padres, fueron referentes para mí hasta ahora. Es normal que desde pequeños lo fueran, pensabamos que ellos, nos aportaban la felicidad. Y si no ellos,encontrar su apoyo y su cariño.Cada uno con su historia en su camino seguirá ahí, o luchando con eso, o ya lo habrá superado. Yo veo que todavía no lo he echo. Y este pasa a ser ahora mi trabajo.
    Pero ha habido más referentes en mi vida. Profesores que hacían lo que yo pensaba que me aportaba la felicidad.Amigos que me daban la felicidad efímera. Hermanos... Creo que continuamente, buscamos referentes, en cada etapa del camino.
    Parejas, felices¡¡¡ ja,ja, un gran tema. Amigos felices. Gentge mayor feliz. Si te parece que lo són, y con suerte, haces un pequeño proceso de investigación y si te convence, allá vás.
    Incluso son referentes los que no lo són:
    Si contínuamente, ves a padres y madres, que te demuestran su sufrimiento por los hijos, su cansancio, su estrés, su incapacidad hacia ciertos problemas, muy habituales... también son referentes... lo són para pensar..MMmmmm, no sé si esto de ser padre/madre es demasiado positivo¡¡¡ A pesar de esa frase tan usada, después del chaparrón de insatisfacción de "-Pero bueno, ser madre es lo mejor que me ha pasado¡¡¡ Shocked Shocked Shocked Shocked
    Ahí siempre ,me quedo con las ganas de preguntar ¿y donde está lo mejor? porque así, no me animas Embarassed Embarassed ´

    Ahora me estoy acordando que el otro día, en clase con adultos, se enteraron de que no tenía pareja, y me decían. DÍ QUE SÍ NENA, HACES MUY BIEN, MEJOR ASÍ. yo les contesté:_Es que después de tanto tiempo dando clase con gene mayor, la verdad es que no animais nada,porque esto es lo que llevo escuchando simpre.

    Y así es, todos ellos han sido referente para mí.

    Conclusión: Para Very Happy o para Crying or Very sad , todos somos referentes de todos.Luego depende de la creencia(o tendencia) de cada uno.
    Un besazo¡¡¡¡
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  irma Dt Jul 20, 2010 6:11 am

    Hola a tothom!

    Per a mi, un referent és algú amb qui et fixes, un "guia", algú a qui t'agradaria "semblar-te" per la seva filosofa de vida, manera de fer i/o ser, una capacitat concreta... Un exemple a seguir, vaja. Algú a qui admires i que fa que vulguis millorar com a persona, evolucionar...

    Estic amb l'Arantxa, tothom en un moment donat pot ser model de tothom. Amics, pares, germans, mestres, jefes, fins i tot enemics... De tothom pots aprendre coses. En diferents etapes en tens uns o altres (Madonna ha estat un referent per a mi ;-) I moltes vegades et sorpren veure com algú s'ha inspirat en tu o les teves paraules per prendre una decisió o actuar d'una manera concreta. Tots tenim la capacitat de resultar inspiradors per a d'altres...

    Però tot i així hi ha referents que et marquen més o que els tens més presents o amb els que coincideixes en més aspectes... Et dius: jo voldria la capacitat de transmetre amor com X, o l'empatia de Y, o la valentia de R, o la capacitat de treball de S... i fa que et treballis a tu mateix per intentar estar a aquell nivell. Per a mi són referents, per diferents raons, el Lama, en Giorgio de Castelló, en Pep Guardiola, Osho, un exjefe meu: l'Eduard Boet, alguns dels meus amics com l'Eli ;-) la Madonna... :-)

    Petons
    Irma
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  Admin Dt Jul 20, 2010 6:42 am

    Con nuestros miedos o orgullos, o cualquier otra cosa, nos guste o no nos guste, queramos pasar desapercibidos o que nos vea todo el mundo, ... siempre habrá alguien que te observa y para ese alguien seras un referente. Por el simple hecho de existir ya eres referente para alguien, no eliges lo eres.
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  irma Dt Jul 20, 2010 10:31 am

    Hola a tots i a totes!

    Tenia curiositat per saber que sortia al diccionari. Això és el que he trobat al de la RAE:

    Referente: Término modélico de referencia.

    Modelico: Que sirve o puede servir de modelo.

    Modelo: Arquetipo o punto de referencia para imitarlo o reproducirlo.

    Fins demà
    muaks
    avatar
    Albert F


    Nombre de missatges : 10
    Fecha de inscripción : 26/09/2009

    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  Albert F Dc Jul 21, 2010 10:57 am

    Hola a tothom Albert is back Very Happy

    No m'atreveixo a entrar en la definició dels referents .. m'ho penso una mica abans de parlar / escriure

    Els meus referents actuals continuent sent els pares, germà, avis ( encara que ja no hi siguin ), 4 o 5 amics i amigues, 6 o 7 companys de feina, en Guardiola ( for president ) i alguns altres famosos, vosaltres... etc

    La pregunta de qui soc referent és molt interessant. Moltes vegades no en soc conscient i em sorpren quan algú s'enrecorda de quelcom que vaig dir o fer.
    NO creieu que això ens fa ser encara més conscients i responsables dels nostres actes.. ?

    Vinga si tota va bé i no hi ha sorpreses de darrera hora el divendres ens veiem a la meditació... 19h30 +/- 30 miin ¿? oops:
    avatar
    Sílvia


    Nombre de missatges : 29
    Fecha de inscripción : 09/09/2009
    Edad : 51

    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  Sílvia Dg Jul 25, 2010 11:53 pm

    Jo crec que en qualsevol moment pots ser referent d'algú, qualsevol cosa que diguis, facis, algú et veu, una persona del carrer mateix i ja està, li provoques algu dins seu li queda una marca per bo o per dolent...
    I a mi em passa el mateix, no es poden escollir te'ls trobes pel camí.
    avatar
    Sílvia


    Nombre de missatges : 29
    Fecha de inscripción : 09/09/2009
    Edad : 51

    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  Sílvia Dg Jul 25, 2010 11:59 pm

    Perdona Xavier que parli de la mort, que ja sé que no toca... Rolling Eyes
    Però és que aquesta setmana la mort va rondar casa els meus pares...mon pare va estar a l'hospaital per una petitíssima embolia cerebral que no ha tingut conseqüències...ja és a casa recuperat .
    El primer que vaig pensar és que no era el moment! Jo pensava que podia estar embarassada i que no coneixeria el seu nét/a!Va ser el primer que vaig pensar i això em va entristir molt Crying or Very sad !Jo sempre quan he acompanyat algú en la mort li he dit que no tingués por i fes el seu camí...però em sembla que aquest cop m'hagués costat molt més si hagué s calgut. Embarassed

    Contenido patrocinado


    TREBALL 19 AL 25 Empty Re: TREBALL 19 AL 25

    Missatge  Contenido patrocinado


      Data i hora actual: Dc Set 18, 2024 2:42 pm