irma Dc Maig 04, 2011 8:32 am
Ep! Cosultem el diccionari de definicions, doncs, per intentar consensuar una mica:
La amabilidad es la cualidad de amable. Este adjetivo se refiere a aquel o aquello que es afable, afectuoso o digno de ser amado. Por extensión, se conoce como amabilidad a la acción amable: “Mirta se caracteriza por su amabilidad con los invitados”.
La amabilidad puede definirse como un comportamiento o acto que resulta caritativo, solidario o afectuoso con otras personas. Por eso engloba diversas actitudes, como la simpatía, la generosidad, la compasión y el altruismo.
La simpatía (del latín simpathĭa, “comunidad de sentimientos”) es una inclinación afectiva que muestra una persona. La palabra hace referencia a un carácter y a un modo de ser específico que resulta agradable para los demás: “Ariel tiene una simpatía innata que conquista a las personas”. La simpatía forma parte de la amabilidad: un sujeto simpático suele ser amable (digno de ser amado).
La generosidad, por otra parte, está vinculada al hábito de dar, donar o regalar. Una persona generosa no es egoísta, sino que quiere ayudar al prójimo para que éste se sienta mejor. La generosidad aparece así relacionada a la empatía, que es la capacidad de identificarse afectiva y emocionalmente con el estado de ánimo del otro: “Juan fue muy generoso con nosotros y siempre nos ha ayudado”. La amabilidad, por lo tanto, también incluye a la generosidad.
Altruismo, solidaridad y respeto son otros de los valores que hacen que una persona sea considerada amable.
Admin, llegint tot això jo crec que sí, que accepto "pulpo"! Penso que quan faig un comentari positiu a la persona que em serveix o em desplaço expressament a veure al meu gestor només per dir-li que ho ha fet molt bé, a part de ser agraïda, m'estic mostrant amable, atenta amb ell, estic tenint un gest, entre d'altres coses, perquè no tindria perquè fer-ho (algú pot dir que jo pago i que és la seva feina) però crec que així estic contribuint i de manera conscient a fer que se senti bé, a fer-lo feliç. Li hauríeu d'haver vist la cara! No és tant per les paraules concretes com pel fet, crec, de ser considerada, respectuosa amb la seva tasca, i per la motivació i energia que hi poso. Ja sé que no vaig felicitant a tothom (estàs molt demagog, admin, sembles un polític volen calentar el debat electoral :-) tampoc li diem a tots els que passen pel carrer "vols que t'ajudi a carregar les bosses?" o "et desitjo que tinguis un magnífic dia". És clar que això potser seria simplement... educació?? Si veig que una persona està malament pel que sigui i li desitjo que el que sigui li vagi bé, no de manera buida i automàtica, sinó posant-hi "tot el cor", puc considerar que he tingut un gest d'amabilitat o no? Podem posar exemples d'amabilitat de paraula, please, per veure què tenen en comú?
Molts petons
El meu gestor és el que hi ha just al costat del Shanti. Li diré que s'acosti divendres i us digui ell mateix "lu" simpàtica i amable que vaig estar i com li vaig alegrar la tarda... hombre ya!!! ;-)))