MEDITACION

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
MEDITACION

MEDITACION


+3
Sílvia
txa
Admin
7 participantes

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Admin Ds Feb 06, 2010 7:55 am

    MEDITACIO: UNA VOLTA SENCERA DEL MALA (MATRA DE TARA VERDE)

    RESTA DE LA MEDITACIÓ :
    1 OBSERVAR LA RESPIRACIÓ
    2 SER LA RESPIRACIÓ

    ESCRIURE SI ÉS POSSIBLE CADA DIA, COM HA ANAT LA MEDITACIÓ, I SI ACONSEGUIM SER NOMÉS RESPIRACIÓ MENTRES MEDITEM.

    BON TREBALL I BONA SETMANA Wink Wink Wink
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  txa Ds Feb 06, 2010 9:50 pm

    Ayer sábado, a pesar de el catarro y congestión con la que me levanté, me entraba aire por una fosa nasal, jejeje.
    Bueno no pude ser aire durante toda la meditación, venía y se iba la sensación, claro que lo que venía y sa iba era la concentración. Lo ví claramente. Una bueníiiisima experiencia los segundos experimentados, porque son momentos de fluir, de bienestar,de calma, de estar en presente.Hasta que llega un pensamiento, que acaba con esa sensación, y de golpe me doy cuenta de que me estoy enganchando a un pensamiento y que he perdido fluir con la respiración.
    Y pienso, si así es dificil, no me extraña que lo sea en el día a día.
    Pero me ha gustado la experiencia , que no la tuve el viernes.GRACIAS.
    Ahora despues de desayunar, hoy que puedo, haré la del domingo, espero ampliar el tiempo de experimentarlo.
    Hasta luego. TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Icon_smile
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Treball del 6 al 11 de febrer

    Missatge  Invitat Dg Feb 07, 2010 7:46 am

    Hola!

    Tardé 3 min. exactamente en recitar el mantra, durante ese tiempo estuve más pendiente del rosario que de recitar, era la primera vez que cogía uno y mis dedos tropezaban con las bolas, intentaba concentrarme en el mantra pero mi pensamiento iba hacia el rosario. Una vez terminé, inicié la meditación concentrándome en mis fosas nasales con toda mi atención, luego a medida que iba pasando el tiempo empecé a visualizarme como una bola que respiraba a la vez, otras sentía cómo mi cuerpo respiraba acompasadamente todo él. Realmente fue una sensación agradable.

    Hoy Domingo no he tenido la dificultad del inicio, ha sido coser y cantar, nunca mejor dicho, jejeje. La meditación ha sido parecida a la de ayer, aunque en alguna ocasión me enganchaba en algún pensamiento.

    Saludos.
    avatar
    Sílvia


    Nombre de missatges : 29
    Fecha de inscripción : 09/09/2009
    Edad : 51

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Sílvia Dg Feb 07, 2010 9:04 am

    Dissabte-Amb el mala bé, ara a la meditació m'ha costat moltíssim estar atenta, tenia moltes coses a fer i que em venien més de gust, i el cap se me n'anava en això i res de sentir-me respiració. Ho he hagut de deixar i contar una estona.
    Diumenge-Al matí no l'he fet, em proposo fer-la abans de dormir...
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Admin Dg Feb 07, 2010 11:26 am

    Silvia:

    Tu decideixes si prefereixes la felicitat que sorgeix i cessa o la que no s'acaba mai.
    Això requereix un esforç i un treball. ¿estas disposada?
    Només tu ho pots decidir, després recorda de no buscar la culpa fora quan cessa la felicitat que no et deixa meditar 15 minuts.
    No
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  txa Dl Feb 08, 2010 12:36 am

    Domingo: No lo hice nada mas levantarme, como era domingo me tomé mi tiempo para desayunar primero, me temo que cuanto antes mejor para que no rueden mucho los pensamientos no, sé¡¡¡
    Fué peor que el sábado, me costó un monton sólo el hecho de centrarme en la respiración, tenía dolores de regla, y la atención se me iba hacia ayer. Me esforzaba pero sé que no he fluido con la respiración, me dediqué a intentar centrarme sólo en ella.
    Lunes: me he levantado muy agitada y a la vez cansada, se que he tenido una noche de sueños, y más sueños, y tristes, pero hasta que no me he levantado a meditar no me he dado cuenta de la agitación. Esta vez , sin dolores ni mocos ni nada. He tenido la sensación de que no he meditado, sólo me he esforzado por buscar mi centro, y no lo he conseguido, he estado unos 12 minutos y lo he dejado para comenzar la sadhana, si no no me daba tiempo.
    Si tengo tiempo lo haré otra vez, tengo ganas de encontrar esa calma que encontré el sábado, aunque sean sólos segundos.
    Estoy contenta porque al menos, lo estoy haciendo, y pienso que aunque me parezca que no sirve de nada al menos estoy trabajando la disciplina.
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Admin Dl Feb 08, 2010 1:04 am

    bien, muy bien. aunque parezca que no sirve de nada ese es el camino.
    ah! no te apeges a lo que sentiste el sábado, pon atención porque es muy sutil la manera de trabajar de la mente,
    "el sábado si que estuve bién debo sentir lo mismo"
    entonces compararas y... te apegas a ese pensamiento, entonces no disfrutas de la meditación de el instante en el que estas, dejas de ser respiración para ser apego. Al igual que un río es la mente, unos días placido y tranquilo, otros revuelto y bravío, el río no esta igual cada día la mente tampoco, ahí esta la atención, para ver como esta el rio de la mente. Very Happy

    un abrazo

    Xavier
    avatar
    Sílvia


    Nombre de missatges : 29
    Fecha de inscripción : 09/09/2009
    Edad : 51

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Sílvia Dl Feb 08, 2010 1:08 am

    Dilluns-faig la sadhana i després intento centrar-me en la respiració.No em puc centrar, ho acabo deixant a mitges.Em costa molt.
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Admin Dl Feb 08, 2010 2:23 am

    Silvia:

    Hem de parla
    avatar
    Marta


    Nombre de missatges : 13
    Fecha de inscripción : 11/01/2010

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Marta Dl Feb 08, 2010 5:31 am

    Divendres no vaig venir, i no sé perquè, tot i que vaig consultar el foro el cap de setmana, fins avui no he vist els deures d'aquesta setmana. Avui la meva meditació ha anat bé. El cap de setmana també. Faig la sadhana i noto el centrament al llarg del dia. Estic contenta. Per cert, tot i que ja no toca, ahir diumenge vaig ser conscient d'un acte de generositat cap a mi, el Teo, i tota la família. Després d'un enfado d'ell, vaig decidir no enganxar-me en el seu enfado, ni en el meu possible estat d'orgull ferit. I va funcionar.
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  irma Dl Feb 08, 2010 8:47 am

    Hola!

    El cap de setmana he fet la sadhana i no he tingut temps per a res més. Avui si que m'hi he posat. Em venien molts pensaments però al final he aconseguit uns moments de calma on, literalment, m'he fos. He tingut la mateixa sensació agradable que un cop que vam fer la meditació de la mort. És com si "jo" hagués desaparegut Smile ha estat una experiència com molt "regeneradora"!

    Petons a tothom!
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  txa Dt Feb 09, 2010 12:15 am

    HOla people,
    Hoy me ha costado un montón levantarme, me he lavantado un poco tarde y ya estaba inquita por eso ... ya con el mantra, me costaba concentrarme , cuando comencé con la respiración , ha sido una continua lucha para centrar la atención en la respiración, salir del sueño me cuesta, y como lo hago nada mas levantarme, es mi obstáculo, pero me cuesta mucho.Sólo al final he podido mantenerme centrada en la respiración, pero no he sido respiración.
    Xabi, me dála sensación de que no es un buen momento, para conseguir fluir con la respiración, porque aún estoy dormida, e inquieta porque por delante tengo la sadhana el desayuno, arregalarme y no olvidarme nada para ir a trabajar, y me dá miedo perder el tiempo y no llegar. He de ser muy puntual en el trabajo. Sin embargo me viene bien para después la sadhana, pero me dá la sensación de que he de estar un poco más espabilada.Sería mejor hacerlo al mediodia, o estoy intentado esquivar un obstáculo? No me quiero levantar mas temprano aún, al final, tendría que hacerlo a las 5.30, y no quiero.
    Un saludo
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty meditació + mantra tara verde

    Missatge  Invitat Dt Feb 09, 2010 5:41 am

    Hola a tot@s!

    Desprès d'un cap de setmana decontrolat, diria que l'excusa ha estat treballar intensament a la fira, però se que m'he deixat endur i no he meditat gens.

    Ahir dilluns em trobava cansadissima, com si m'haguessin xuclat tota l'energia. Vaig entrar al forum i vaig decidir posar-me a meditar i fer la sadhana, vaig recuperar-me i durant la tarda vaig estar tranquilment fent coses per casa.

    Avui al matí he fet meditació i shadana i molt millor. M'he aixecat amb molt moviment mental, i he estat bastanta estona posant atenció a la respiracó i he aconseguit calmar la ment. Estic contenta perquè m'he donat comte de com n'es d'important meditar cada dia, i de que depen de mi, que jo tinc el poder de decidir.

    gràcies

    fins aviat!
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Treball del 6 al 11 de febrer

    Missatge  Invitat Dt Feb 09, 2010 9:57 am

    Hola!

    El Lunes me desperté llena de dolores, cabeza, garganta, espalda, hice entera la vuelta al mala, pero tenía prisa por terminar, estaba nerviosa, cómo me dolía todo, estaba más pendiente de mi estado que de recitar el mantra, luego la respiración también me ha costado, no conseguí concentrarme, tuve que dejarlo a medias.

    Hoy Martes, mucho peor, la tos, el cuello, fatal, aún y así el mala lo he hecho entero, la respiración no me he podido concentrar, me sentía peor que el Lunes.

    Mañana espero estar mejor.

    Saludos.
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Invitat Dt Feb 09, 2010 10:04 am

    El dilluns 8.2.10 vaig centrar-me en la respiració primer i quan portava una estona vaig imaginar que jo,tota jo estava respirant. Notava la postura corporal de les cames com més lleugera,tot el meu cos el sentia més lleuger,la sensació va ser agradable.No se si això era ser respiració?.
    Ahir vaig llegir els missatges i tinc la sensació de que m’he perdut alguna cosa....tothom sembla que esta súper atrafegat fent sadhana abans o desprès de la meditació,donant voltes al mala...no sé suposo que forma part de la meva manera de ser que no acabo de fer el que fa tothom i vaig una mica a la meva.

    La meva meditació de dimarts ha estat centrada en la respiració,m’ha costat ja que la ment s’enganxava amb molta facilitat a un pensament únic.
    Tornava i tornava a les foses nasals i crec que no m’he mogut d’allà,per tant no he estat respiració.
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Admin Dt Feb 09, 2010 10:52 am

    El dilluns, bé
    el dimarts apego
    avatar
    elisabet


    Nombre de missatges : 18
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  elisabet Dc Feb 10, 2010 10:17 am

    Dissabte i diumenge em vaig llevar tardet i el meu veí tenia la música (heavy) a tope, cosa que no em va facilitar imaginar-me com a respiració... només ho vaig poder aconseguir alguns segons. La veritat és que l'atenció se m'escapava fàcilment,molt fàcilment. Només la podia mantenir per segons.

    Dilluns, dimarts i dimecres m'he pogut sentir respiració per molt més temps, tot i que he de dir que divendres va ser molt més profund.
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Invitat Dc Feb 10, 2010 11:16 am

    Hola bona nit,avui m`he centrat en la respiració,com entrava l’aire per les foses nasals,entrar,sortir,entrar,sortir,...........estava com neguitosa i llavors m’he centrat en la respiració mes avall,a la panxa amunt, avall,amunt, avall...........i mes tard a l’esquena,notava com l’aire es repartia per l’esquena i tenia consciència d’esquena.......i ja està,així ha estat avui la meva meditació.
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Treball del 6 al 11 de febrer

    Missatge  Invitat Dc Feb 10, 2010 12:04 pm

    Hola!

    Esta mañana he empezado bien con el mantra, pero cuando he llegado a la respiración, me he dado cuenta que estaba contando, he vuelto a concentrarme en la respiración, pero entonces venía la tos, no había manera de concentrarme, lo he dejado a los cinco minutos.

    Bona nit
    avatar
    mercè guàrdia


    Nombre de missatges : 16
    Fecha de inscripción : 20/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  mercè guàrdia Dc Feb 10, 2010 1:03 pm

    diumenge medito, dimarts i dimecres medito
    amb el mantra em concentro, a l'hora de fer la respiració no em puc quedar en blanc, em venen molts pensaments. avui dimecres he aconseguit tenir algun espai nomes amb la respiració.
    demà intentare escriure mes aviat i poder explicar-me millor, bona nit.
    avatar
    mercè guàrdia


    Nombre de missatges : 16
    Fecha de inscripción : 20/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  mercè guàrdia Dj Feb 11, 2010 12:54 pm

    hola,
    torna aser molt tard serè concreta, avui he tingut molt poc temps, el mala be despres m'he centrat en la respiració i he tingut menys pensaments que em distraguéssin, he acabat abans dels 15 m. se m'ha fet curt.fins demà.
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty meditació + mantra tara verde

    Missatge  Invitat Dj Feb 11, 2010 10:25 pm

    hola a tot@s!

    dimecres: soc conscient de la respiració, em deixo anar i el cos desapareix, sensació de benestar i pau interior.

    dijous: em poso a meditar, i se'm apareixen molts pensaments, em costa molt calmar la ment, dedico molta estona a centrar-me en la respiració. Aconsegueixo calmar una mica els milers de pensaments, realitzo el mala de tara.

    divendres: de seguida puc calmar ment, soc conscient de molta sensació de benestar i de calma mental.

    que tingueu un bon dia!

    Marialba
    avatar
    Invitat
    Invitat


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Treball del 6 al 11 de febrer

    Missatge  Invitat Dj Feb 11, 2010 11:05 pm

    Hola!

    El Jueves conseguí hacer el mala con atención, la respiración no
    me resultó tan bien, falta de concentración, mi catarro y mis
    pensamientos me despistaban, no llegué a verme que toda yo era
    respiración.

    Hoy Viernes de camino a la oficina he ido recitando el mantra
    muy concentrada, en casa no lo había hecho, tengos excusas,
    pero sólo son excusas. ¿También sirve como ejercicio?

    Saludos.
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  txa Dv Feb 12, 2010 1:06 am

    Hola,
    Antes de nada, Xavi, avisarte de que hoy no iré a meditación, vienen unos amigos de la Coruña hoy al mediodia, y después de buscar la forma de retrasar el encuentro he decidido que es poca generosidad dejarlos 5 horas paseando por barcelona.
    Mi obstáculo de esta semana, será hacer mis meditaciones y sadhanas, con amigos en casa, hasta el miercoles. Pero espero superarlos.
    En cuanto al trabajo de esta semana:
    Miercoles: la cosa ha mejorado, mas tranquila, pero me apego a los pensamientos.
    Jueves: siento que comienzo a ser respiración y rápidamente aparece un pensamiento que lo tapa. Así fueron los 15 minutos, continuamente.Creo que le daba energía y no puede salir de ese bucle.
    Viernes, me cuesta llegar a ser respiración, poco a poco voy creando una calma mental, apartando pensamientos, comienzo a sentirlo, se está tan agusto¡¡¡ no querría moverme de ahí, y derrepente me veo dentro de un pensamiento absurdo, lo aparto y vuelvo.Se me hace muy curioso, como incluso encontrando un estado al que me podría apegar, mi mente sigue a los suyo.Al final, me he mantenido pero no por mucho rato, sonó la alarma de los 15 minutos. Muy parecida a la del sábado.
    avatar
    Sílvia


    Nombre de missatges : 29
    Fecha de inscripción : 09/09/2009
    Edad : 51

    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Sílvia Dv Feb 12, 2010 1:58 am

    Dijous-2 pases de mala,em va bé per concentrar-me...després torno a intantar amb la respiració, se m'en va molt el cap , però segueixo els 15 min.
    Divendres-2 males, bé. respiració, malament, però la faig tota.

    Xavi, crec que ara no és el meu moment per practicar aquesta meditació, ara mateix el mala em centra molt més. avui ho he parlat amb la Teresa i si et sembla bé, de moment em centraré en el mala i la sadhana.

    Contenido patrocinado


    TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER Empty Re: TREBALL DEL 6 AL 11 DE FEBRER

    Missatge  Contenido patrocinado


      Data i hora actual: Dc Set 18, 2024 2:50 pm