MEDITACION

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
MEDITACION

MEDITACION


4 participantes

    LA GENEROSIDAD 1

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    LA GENEROSIDAD 1 Empty LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Admin Dv Feb 19, 2010 10:45 pm

    LA GENEROSIDAD DESDE EL PENSAMIENTO.

    Hemos de poner la atención en la generosidad de nuestros pensamientos.
    ¿como?

    no juzgando

    buena semana


    Editat per darrera vegada per Admin el Ds Feb 20, 2010 8:19 am, editat 3 cops en total
    avatar
    Albert F


    Nombre de missatges : 10
    Fecha de inscripción : 26/09/2009

    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Albert F Ds Feb 20, 2010 5:18 am

    Hola companys i companyes,

    Com ahir no vaig estar a la sessió de meditació em permeto fer un parell d'obsercions sobre el treball d'aquesta setmana...

    - Entenc que hem d'evitar jutjar els nostres pensaments, això vol dir no classificar-los en "m'agrada" o "no m'agrada" ? per exemple si estic a la Renfe i el tren va tard evito el pensament tipus "no m'agrada" o a l'inrevés el tren arriba puntualíssim i evito "m'agrada" / "que bé avui arribaré puntual " ¿??? és aquest el treball o m'estic embolicant... help please !

    - Per altra banda no tinc clar per què evitar jutgar és un acte de generositat enlloc d'un acte de disciplina o un acte d'atenció... help please !!!

    Bona setamana a tothom...

    Albert
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Admin Ds Feb 20, 2010 8:17 am

    Quan jutges sempre surt de les teves tendències, és essencialment "una crítica", i la critica no aporta felicitat per la qual cosa no jutjar en si mateix ja és un acte de generositat cap a tu i sobretot cap als altres i naturalment porta implicada l'atenció per detectar l'acte i la disciplina per a no portar-lo a terme.
    Les accions no van soles, no vaig a ser ara generós o pacient o compassiu o vaig ha estar atent, potser hauràs de ser pacient per poder ser generós o compassiu o l'inrevés, el que si has d'estar és atent sempre.

    El treball més o menys va com tu dius.

    Experimenta

    una abraçada
    avatar
    Albert F


    Nombre de missatges : 10
    Fecha de inscripción : 26/09/2009

    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Albert F Dg Feb 21, 2010 11:36 am

    Gràcies per les explicacions Xavi. A veure com va el treball de la setmana.

    Salut !!
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  irma Dl Feb 22, 2010 11:23 am

    Hola!

    La crítica va molt lligada al nostre estat, crec. Quan estic criticona, d'aquella manera que penso que tot em molesta i estic massa pendent del que fan o deixen de fer els altres, és perqué realment sóc jo la que estic fatal. Quan estic bé, no ho faig... o almenys no tant i no de manera tan agre ;-)

    Aquest cap de setmana, a la feina, he estat molt atenta. Durant el dinar es va generar tan bon rotllo que quan un company, només seure a taula, ens va interrompre per demanar "l'opinió" en to de burla sobre un altre que està de baixa i que sempre és dilapidat a crítiques, el vaig "neutralitzar" ràpidament. Va ser com veure una escena des de fora: estem tots tan feliços i algú tira una bomba fetida que ho podria empastifar tot en qüestió de segons Smile Em llenço a l'aire, agafo la bomba amb les mans, i l'envio qual Superman al planeta Kripton on no pot fer mal a ningú.

    Protegir l'ambient canviant de tema va estar bé (un punt)... Però vaig caure a la trampa quan, de pensament, vaig jutgar a qui va fer el comentari incendiari, visualitzant-lo com un piroman o un terrorista del mal rotllo (em trec el punt) Smile

    He de dir però que el dinar ens va sentar molt bé, la tarda va ser super plàcida i tranquil.la, i vam riure molt mentre treballàvem. Fins i tot algú va comentar que havia estat un cap de setmana "zen" com feia temps que no teníem...


    Petons
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Admin Dl Feb 22, 2010 11:14 pm

    FELICITATS Very Happy

    la propera vegada tambe aconseguirasno jutjar al que llança la bomba molt bé
    avatar
    Sílvia


    Nombre de missatges : 29
    Fecha de inscripción : 09/09/2009
    Edad : 51

    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Sílvia Dt Feb 23, 2010 3:29 am

    Ai coi, no hi ha manera de fixar-me en quan començo a criticar de ment...me n'adono quan ja ho he fet. Embarassed Embarassed Embarassed
    avatar
    Invitat
    Invitat


    LA GENEROSIDAD 1 Empty Treball del 19 al 27 de febrer

    Missatge  Invitat Dt Feb 23, 2010 9:42 am

    Hola!

    Esta semana me está resultando difícil realizar el trabajo, en primer lugar porque no entiendo el enunciado, ¿ser generoso sin juzgar?, ¿acaso se juzga cuando se está siendo generoso?, en cualquier caso al no estar no sé qué tipo de trabajo se espera que hagamos.
    De todas maneras, estoy yendo cada día al hospital para ver a mi padre desde hace 10 días, todavía no conozco al personal, con tanto cambio de guardia. Hoy ha ingresado un paciente en la habitación que está mi padre, ha venido una enfermera y se ha presentado como la enfermera de las tardes, era la primera vez que la veía y he pensado ¡será la de las tardes de los Martes, guapa!, hacía poco rato que le había reclamado un medicamento y por no tenerlo pautado no se lo ha querido dar. Con muy buena motivación le he explicado que lo toma a diario, pero ella me ha enseñado su libreta, estaba vacía y no se lo podía dar, aunque yo se lo dijera, así es como funcionamos en este país, lo mío no son las enfermeras.

    Bona nit.
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  irma Dc Feb 24, 2010 6:46 am

    Hola!

    Avui he tingut un dinar molt agradable amb un amic de la feina. Quan parlàvem de les claus d'estar bé, ell m'ha dit:

    - Ara faig ioga, em cuido, descanso, accepto les coses com vénen i ja no sóc del Rajastán.

    -Què vols dir amb això del Rajastán?

    -Doncs això, que ja no sóc dels que "raja", dels que critiquen tot el dia...

    Smile

    Petons
    avatar
    Invitat
    Invitat


    LA GENEROSIDAD 1 Empty Treball del 21 al 29 de febrer

    Missatge  Invitat Dc Feb 24, 2010 12:02 pm

    Hola!

    Y es cierto, cuando nos sentimos bien, no nos fijamos en esas cosas que hacen que nos molesten y nos pongamos a criticar.

    Hoy por ejemplo, la enfermera que estaba hoy, le ha dado la medicación a mi padre que ayer se negó rotundamente, otra enfermera, le he dado las gracias y aquí se ha terminado el tema. Podía haberla criticado, tenía mis motivos, pero me he dado cuenta que sólo me perjudicaba a mí misma, pues después de una crítica, no me he sentido nunca mejor.

    Bona nit.
    avatar
    Invitat
    Invitat


    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Invitat Dj Feb 25, 2010 6:45 am

    Hola a totes i a tots!!!!

    Estic fent el treball al revés. Estic mirant els meus pensaments negatius. Per exemple,ahir a la nit va venir el meu cunyat a casa(era tard i normalment no ve mai a aquesta hora) mentre jo li obria la porta la meva ment va pensar Què voldrà????Serà que li ha passat alguna cosa al meu pare?????
    No ,no no serà això.
    Potser si!!!.
    No,no.
    Vaig ser conscient del pensament de futur angoixant.
    Realitat: simplement venia a portar una cosa al meu fill.
    Així n’estic detectant molts.
    Estic contenta de detectar-los,abans formaven part de mi. Ara els sento com una cosa separada de mi ,que la puc observar,gairebé tocar. Per tant soc generosa amb mi.
    Divendres tinc curs i no vindré. Que tingueu una bona tarda de meditació. Un petó a totes i a tots.
    Ah!!!! Molt bo ser o no ser del Rajastán.

    Lali.

    Contenido patrocinado


    LA GENEROSIDAD 1 Empty Re: LA GENEROSIDAD 1

    Missatge  Contenido patrocinado


      Data i hora actual: Dc Set 18, 2024 3:12 pm