MEDITACION

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
MEDITACION

MEDITACION


+2
irma
Admin
6 participantes

    Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  Admin Ds Des 05, 2009 6:42 am

    "DISCIPLINA ES UNA HERRAMIENTA QUE NOS SIRVE PARA SUPERAR LOS APEGOS Y AVERSIONES QUE NOS PRIVAN DE LA FELICIDAD"


    (2ª parte: los apegos sutiles, intimos)

    Son los que comentamos en la clase del viernes, aquellos que si no estamos atentos no los percibimos, y no sabemos porque estamos sufriendo.El trabajo consiste en ir descubriendolos y usar la herramienta más adecuada para intentar superarlos (poco a poco, eh! :-) )

    P.D: Gracias a ti Xta. que con todas vosotras/os yo también puedo crecer un poco más cada día. santa
    avatar
    Invitat
    Invitat


    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Treball del 4 al 11 de Decembre

    Missatge  Invitat Ds Des 05, 2009 8:55 pm

    Hola!

    Cómo descubrir nuestros apegos más sutiles si con los años son los que han formado nuestro caracter. Entonces deberíamos borrar esa cinta virgen y grabarla de nuevo.
    He aprendido que todo lo que produce sufrimiento lo hemos de cambiar y sigo en ello, pero cuando algo externo me produce aversión porque dentro de mí se producen esos apegos sutiles como son la dependecia hacia una persona, ¿debo apartarme de esas situaciones?, porque es lo que estoy haciendo y eso me produce soledad.

    Isabel
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  Admin Ds Des 05, 2009 11:34 pm

    Debes trabajar del estado de la mente que te produce la dependencia hacia esa persona (ahí esta el trabajo con la diciplina), que es lo que te produce el sufrimiento.
    Separarse de la persona es otra cosa.

    PD. La soledad mal llevada es tristeza en el corazón, pena hacia uno mismo.

    La soledad en si misma no debe de ser ni triste ni alegre.
    Nunca estas sola.

    santa
    avatar
    Invitat
    Invitat


    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Treball del 4 al 11 de decembre

    Missatge  Invitat Dg Des 06, 2009 3:30 am

    Hola!

    Me llevo bien con mi soledad, de hecho la elijo, pero es el miedo que tengo a repetir patrón con el apego, por eso mi aversión.
    Me vuelvo desconfiada, posesiva y controladora, es ese el motivo de querer estar sola.
    Seguiré trabajando.

    Isabel
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  irma Dl Des 07, 2009 8:38 am

    Hola!

    He vist que estic aferrada a l'activitat física i/o als beneficis que m'aporten l'esport i el ioga. Vaig caure de cul i he hagut de reposar. Fins ara jo era de les que es mou menys que els ulls d'Espinete però des que vaig al gimnàs, em trobo més forta, amb més energia... Compto els dies que falten per tornar-hi!

    M'han fet una placa per comprovar que no m'he trencat res. Ha sortit tot bé: ossos sencers i "a puestu" però durant l'espera dels resultats he vist que estic aferrada a la salut , tinc aversió a la malaltia i al dolor. Quan em trobo malament, em poso malament. Re-malament Smile

    Llavors quan em faci gran, em vagi fent mal tot, i se'm caigui aquest cul que ara només està adolorit, què? Tinc aferrament a l'aspecte, a la joventut
    tinc aversió al "deteriorament físic". M'hauré caigut de cul per aprendre una lliçó de tot això? Wink

    Avui se m'ha acabat la crema del contorn d'ulls. Drama! Demà és festa i no sé si la trobaré. He corregut cap a Barcelona, jo i milions de posseïts per l'esperit nadalenc. Des de la porta he vist que quedava un pot i jo per aquesta crema MATO, MA-TO! Perquè la meva ment ha decidit que és miraculosa, única al món, tot i que em costa, i mai millor dit, un ull de la cara. Jo, i el meu cul en baixa forma, hem fet un sprint. La tinc a les mans. Sonen les campanes. L'alegria dura poc. La meva ment em diu: "i si la deixen de fabricar?" "Potser hauries d'anar per totes les perfumeries acumulant existències per tenir-les emmagatzemades per quan siguis gran"...

    I jo li he respost: quan sigui gran, treballant-m'ho i meditant, deixaré de ser tan pava, acceptaré les "patas de gallo", el meu cul caigut, les visites diàries a l'ambulatori i jugaré al dòmino en comptes de fer sprints per tonteries.

    Petons a tots!
    Irma
    avatar
    Invitat
    Invitat


    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Teball del 4 al 11 de Decembre

    Missatge  Invitat Dl Des 07, 2009 9:59 am

    Hola Irma!

    Tu relato me ha parecido muy divertido, me he imaginado cómo ibas de aquí para allá buscando esa crema. ¡¡¡Muy bueno!!! Laughing
    Realmente yo también me creo que, si parezco más joven es gracias a esa crema que gasto y correría cielo y tierra porque no me faltara, de hecho me han ofrecido otras tan buenas o más y he dicho ¡¡¡Nooo!!!, ¡¡¡Ni hablar!!!, quiero mi crema de toda la vida, la que me rejuvenece, o ¿acaso no se nota?
    Me asusta la vejez y de alguna forma me aferro a la juventud, aunque sea a costa de mi bolsillo. queen

    Saludos.
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  Admin Dc Des 09, 2009 6:41 am

    Aaaaaaaaaaaaahi !!!! drunken

    Una vez a escritora famosa una amiga suya le pregunto como podía vivir con esas patas de gallo, que ella usa varias cremas que le irían muy bién y las podría disimular, se vería más guapa y joven, a lo que la escritora respondió:

    " NO, con lo que me ha costado cada sonrisa de mi vida ahora quieres que las esconda debajo de una crema"

    La vida es nos guste ó no, sufrimiento, vejez y muerte, si intentamos negarlo seremos incapaces de vivir los momentos buenos de la vida

    Lo sabemos, pero desde el intelecto, no desde el interior, sino aceptaríamos el pasar del tiempo como el viaje a Itaca.

    santa rendeer rendeer rendeer
    avatar
    mercè guàrdia


    Nombre de missatges : 16
    Fecha de inscripción : 20/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  mercè guàrdia Dc Des 09, 2009 12:26 pm

    definitivament no tinc disciplina,demà m'aixecaré cansada per anar a dormir tard i això em causarà aversió a llevar-me i a encarar el dia.
    tinc aferrament a la vida i això se que em produeix sofriment per que tinc aversió a les malaties i al envelliment, nomes de pensar que em puc morir jove em sento fatal, no ho trbo just. Fa tamps que intento superar aquests sentiments però no puc, de segur que alguna cosa estic fent malament.
    No es que tot el dia visqui amb aquests sentiments , jo estic tranquila i be , nomes es quant m'ho plantejo i penso que passaria llavors es terrorífic!!!
    Tinc aversiò a la malatia per que desencadena sofriment, quant algú de la meva familia , de la feina o jo mateixa te algun simptome, ja penso que li puc donar per que el procediment sigui lleu.
    En el treball de gaudir mes de cada moment sembla que m'en vaig sortint força bé, cada vegada ho poso mes en pràctica, fin hi tot ja em surt sol.
    bona nit , que es molt tard!! petons!!
    Per cert Irma ja em pasaràs el nom de la crema!!!
    avatar
    Albert F


    Nombre de missatges : 10
    Fecha de inscripción : 26/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  Albert F Dc Des 09, 2009 12:44 pm

    Meno meno...

    us confeso que el treball amb la disciplina m'està resultant força profitòs ! és molt interessant fer-se la pregunta per què no has fet allò que havies de fer ? i llavors trobar alguna rao (aferrament, adversió...etc )

    segueixo trobant molt potent el plantegament aquest de "ho faig perque he de fer-ho i millor que hi posi una actitud positiva"

    desde la meva curta experiència la disciplina és també una manera de treballar l'atenció: cal estar atent per saber que has de fer ( ser disciplinat )...

    respecte als aferraments intims necessito més temps per treballar-ho amb més profunditat però sembla prometedor

    ens veiem la setmana vinent, després del sopar del 17, aquest divendres no em serà possible venir a la sessió que treballeu Força !!!
    pale pale
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  txa Dj Des 10, 2009 12:27 am

    Hola compañeiros¡¡
    Me está costando discernir cuales son aquellos apegos intimos de los no intimos. Por el camino, claro, encuentro de todo.
    Me doy cuenta de que estoy aferrada a descansar, porque tengo aversión al cansancio, y actuo en consecuencia, no esto no lo haré porque después estaré muy cansada, siempre estoy cansada. Le doy energía aferrandome al descanso cuando puedo y huyendo de las actividades nocturnas, matutinas o de desgaste físico. Me acabo de dar cuenta. Aunque mirando atrás... mi hermana ya hace años me decía, tu eres la eterna cansada.
    Pienso que además le doy energía con esta actitud, pero el cansancio está conmigo igualmente, unos dias mas unos días menos, pero no es fácil para mí olvidar esto.Rápidamente entro en una espiral. No sé cuanta parte de esto me he creado yo, o cuanta puede ser real.Es algo que siempre ha ido conmigo, pero con los años se pronuncia.
    Me temo que he de vivirlo y no rehuir de el y no darle energía pero el cuerpo, me lo recuerda.
    Saludos
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  Admin Dj Des 10, 2009 2:21 am

    MERÇE: els abres no et deixen veure el bosc ??? tot el temps que et passes pensant el terrorífic que seria morir-te jove, és un temps que perds sense gaudir de les coses positives de la vida i observa l'energia que poses en marxa en aquest moment

    ALBERT: si efectivament la disciplina es un treball d'atenció, sense aquesta no hi ha disciplina sino obligació.

    TXA: cansado esta el que trabaja,pues la mente para estar bién requiere trabajar, la mente que no hace nada no esta cansada, esta mal.

    santa rendeer rendeer rendeer rendeer
    avatar
    Invitat
    Invitat


    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Treball del 5 al 11 d Decembre

    Missatge  Invitat Dj Des 10, 2009 4:30 am

    Hola!

    Siento un apego muy grande de la zona donde vivo, cuando voy al centro de la ciudad y vuelvo a casa, al salir del metro, respiro hondo y pienso, por fin en casa, siento paz, sosiego, tranquilidad, hasta incluso si estoy cansada, me siento mejor.
    Mi calle, mi casa, mis cosas, cuando me dicen si me iría a vivir a otro lugar, me da pánico, nooooooh, esto ya lo conozco.
    Conclusión estoy apegada a lo que conozco.

    Saludos.
    santa rendeer santa rendeer santa rendeer
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  Admin Dj Des 10, 2009 5:06 am

    "Estoy apegada a lo que controlo"
    santa rendeer rendeer rendeer rendeer rendeer

    PD: A TOTS DEMÀ HI HA MEDITACIÓ A LA MATEIXA HORA, OK?
    avatar
    elisabet


    Nombre de missatges : 18
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  elisabet Dj Des 10, 2009 10:44 am

    Jo estic aferrada a tot el que encara queda gravat sobre la meva cinta verge. Shocked
    No sé ni per on començar.
    Però està bé observar-ho, perquè descobreixes moltes coses noves.
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  txa Dv Des 11, 2009 12:11 am

    Estoy apegada a lo que controlo?
    Tengo aversión a lo que descontrolo, con lo que supongo que estoy apegada a lo que controlo.Si me quitaran todo lo que controlo, me haría sufrir¡¡¡No sabría vivir en ese caos, pienso en el trabajo, controlar la economía, sin embargo tengo aversión a que me controlen. De nuevo mi ego....
    Esto es como para hacer tema una semana más, eh?....
    Fins després¡¡ Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Icon_lol

    Contenido patrocinado


    Treball del 5 al 11 desembre.  Apegos sutiles Empty Re: Treball del 5 al 11 desembre. Apegos sutiles

    Missatge  Contenido patrocinado


      Data i hora actual: Dj Set 19, 2024 6:01 am