MEDITACION

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
MEDITACION

MEDITACION


5 participantes

    Treball del 16 al 26 març

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    Treball del 16 al 26 març Empty Treball del 16 al 26 març

    Missatge  Admin Ds Mar 19, 2011 5:25 am

    Seguimos con "El amor bondadoso":

    "Puedan todos los seres poseer la felicidad y las causas de la felicidad"

    Actos de amor bondadoso que veais a vuestro alrededor, vale también televisión, prensa, etc.

    Trabajo de meditación y foro:

    1º Los sentimientos que nos despertamos observándonos a nosotros mismos
    2º Los sentimientos que nos despierta observar a un ser querido
    3º Los sentimientos que nos despierta observar a un ser neutro
    4º Los sentimientos que nos despierta observar a un ser difícil
    5º Repartir estos sentimientos por igual a nosotros, al ser querido, al neutro y al difícil.


    Buena semana, ser buen@s
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    Treball del 16 al 26 març Empty Re: Treball del 16 al 26 març

    Missatge  irma Dl Mar 21, 2011 10:28 am

    Hola!

    Fent aquesta meditació me n'adono que classifico amic, enemic i indiferent en funció de fets bastant concrets, és a dir: coses "bones" que m'aporten, coses "dolentes" que m'han fet i gent que no recordo que m'hagi ajudat o perjudicat... Si ho miro més a fons i poso en marxa la màquina del temps, no s'ajusten tan clarament a aquest patró... perquè l'enemic també havia arribat a fer coses bones per mi (encara que ara tendeixo a oblidar-ho), els amics també m'han fet mal en alguna ocasió (encara que ara també tendeixo a oblidar-ho) i fins i tot els indiferents han tingut algun petit gest o mirada o "manera de de parlar" (per dir alguna cosa) que han fet inclinar una mica la meva balança entre el "compro" o "no compro"... fins i tot, en alguns casos m'he contradit en funció del gest, la mirada o la "manera de parlar" d'aquell dia. Vist d'aquesta manera, quan els criteris comencen a fallar i a desdibuixar-se, els personatges també trobo que comencen a anivellar-se i a igualar-se força... :-)

    Una abraçada
    avatar
    txa


    Nombre de missatges : 60
    Fecha de inscripción : 11/09/2009

    Treball del 16 al 26 març Empty Re: Treball del 16 al 26 març

    Missatge  txa Dj Mar 24, 2011 8:05 am

    Uffff,ya es jueves¡¡¡¡

    Bueno, esta semana, voy a ser sincera,no he prestado atención a los actos de amor bondadoso a mi alrrededor.
    Pero si que he hecho algunas meditaciones como las del viernes pasado.
    Y me sorprende una cosa en especial,que percibo cada vez.
    Cuando miro los sentimientos que se producen al observarme y los que se producen al observar al ser querido, siento que no salen del mismo lugar y esto me llama la atención.
    La sensación es que lo que sale de mí sale del corazón, y del ser querido o/y los demás salen de la razón.

    Lo que he aprendido es que todos ellos son etiquetados por mi juicio. Habiéndome o no habiéndome permitido conocerlos como personas, como es la mayoría de casos de los neutros o negativos.

    Osea que lo veo así de sencillo
    :este sí , este no, este puede.. este .... de donde sale????

    De aquí escurro otras reflexiones:
    *Cuantas veces me ha pasado a mi, que me han etiquetado de una manera, y al tiempo me han dicho. Como me equivoqué contigo¡¡¡¡
    *En realidad siempre hemos sabido que la mente humana observa y etiqueta, porque siempre hemos ido con mas o menos cuidado de enseñar nuestras maneras, educación , ropa, pelo... Hariamos esto si no supieramos que continuamente somos etiquetados por los demás?
    *Sobre la etiqueta permanente. MANDA WEBS que yo que me miro para adentro y veo que cambio...me he dado cuenta de que a los que me parecen difíciles no les doy esa oportunidad de cambio, una vez etiquetado como negativo, en muchos casos ahí se queda.
    *Nunca entendí que unos hermanos,se pudieran odiar. Durante toda una vida, pero ahora lo veo posible, sólo pon la etiqueta y centra la energía en eso negativo
    * POr último algo gracioso...Recuerdo una amiga, que de joven, siempre daba este consejo cuando alguna se enamoraba hasta las trancas y no le hacían caso: ¿sabes que hago yo? me lo imagino cagando... ja,ja,ja.Siempre me pareció una tontería, y sin embargo estaba haciendo lo mismo que el ejercicio de meditación, no?
    ¿quien no ha hecho esto de una u otra manera? yo creo que todos.

    Bueno amigos, hasta mañana.
    Un abrazo a todos
    avatar
    elisabet


    Nombre de missatges : 18
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    Treball del 16 al 26 març Empty Re: Treball del 16 al 26 març

    Missatge  elisabet Dj Mar 24, 2011 1:40 pm

    Bona nit,

    Doncs jo no vaig assistir a meditació divendres passat, però m'han explicat sobre el que veu meditar i just a l'inici d'aquesta setmana m'han passat dues coses que m'han fet fer una reflexió que està relacionada amb aquest tema...

    Una persona propera a mi (que prèviament jo havia jutjat de bona, positiva, transparent, incapaç d'alçar el to de veu o d'enfadar-se per tonteries...) i que en teoria sent afecte i estimació per mi, va utilitzar unes paraules i un to de veu poc adeqüat per demanar-me una cosa... vaja, jo vaig sentir que em faltava al respecte... em va ferir. Quan li vaig dir el que sentia d'una manera pacífica i suau, aquesta persona, a més, es va enfadar i es va iniciar una discusió desagradable.

    Per una altra banda, una altra persona que jo havia jutjat com un caradura, poc transparent, competitiu,... resulta que davant d'un problema que vaig tenir a causa de la meva falta d'autoestima, va venir (se'n va adonar) i va parlar amb mi amb un to carinyós, amigable, per deixar-me anar un discurs sobre el que ell pensava sobre mi (tot molt positiu) per pujar-me l'autoestima i fer-me veure que el problema que jo m'havia creat no ho era.

    Aquests dos fets són els que em van fer reflexionar... Jutgem massa. Resulta que algú que has jutjat positivament et pot fer mal, mostrar ira, i et pot fer passar una mala estona. Fins i tot crear-te un problema. I algú que has jutjat negativament et pot ajudar, et pot mostrar afecte, i et pot fer sortir del problema... Qui és millor persona en realitat? Tothom té la seva part positiva i la seva part negativa dins. No podem jutjar ningú com a millor o com a pitjor persona. En certs moments, pots estimar el llunyà i odiar el proper. Per tant, qui és el llunyà i qui és el proper? Depèn del moment? En realitat depèn del judici que hem fet prèviament. Si ens hi esforcem (si deixem els prejudicis de banda), a tothom li podem veure la part positiva... sigui un estimat, un odiat, o un neutre.
    avatar
    irma


    Nombre de missatges : 67
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    Treball del 16 al 26 març Empty Re: Treball del 16 al 26 març

    Missatge  irma Dj Mar 24, 2011 8:42 pm


    Hola!

    Jo veia la diferència entre amics i enemics en funció del que jo creia que sentia, de si la gent m'aportava benestar o malestar, de si em beneficiava aquella persona o em perjudicava i feia mal, de si m'ajudava o em posava pals a les rodes.

    Doncs bé, aquesta setmana li he sentit dir al Lama una frase que m'ha "impactat": "Diem que són amics aquells que accepten les nostres tendències negatives i enemics els qui no les accepten"

    Ahí queda eso...

    Fins la tarda!!!
    Una abraçada a tothom.
    Esther
    Esther


    Nombre de missatges : 15
    Fecha de inscripción : 26/01/2011
    Edad : 53
    Ubicació : Molins de rei

    Treball del 16 al 26 març Empty Re: Treball del 16 al 26 març

    Missatge  Esther Dv Mar 25, 2011 7:09 am

    Muy buenos los post de todas! Seré breve. Con esta meditación de la semana he ido sacado a gente que estaba en el saco de los repudiados.

    Hasta muy prontito, en menos de una hora nos vemos.

    Contenido patrocinado


    Treball del 16 al 26 març Empty Re: Treball del 16 al 26 març

    Missatge  Contenido patrocinado


      Data i hora actual: Dc Set 18, 2024 2:31 pm