MEDITACION

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
MEDITACION

MEDITACION


3 participantes

    allo que es va quedar al tinter l'altra dia

    avatar
    Albert F


    Nombre de missatges : 10
    Fecha de inscripción : 26/09/2009

    allo que es va quedar al tinter l'altra dia Empty allo que es va quedar al tinter l'altra dia

    Missatge  Albert F Dc Des 09, 2009 1:18 pm

    iep ! aprofito un breu moment d'inspiració nocturna + el trencament de normes de l'Arantxa per pujar un altre POST "il.legal"

    No entraré en les circunstàncies de la situació que us vull comentar ja que no aporta massa i intentaré anar al gra.

    Divendres passat vaig anar a un enterrament. Vaig voler estar atent durant tota la cerimonia i així d'alguna manera donar suport a la familia del difunt. Resulta que a mitja homilia el capellà va començar a valorar les Benaurances de Jesus que diuen més o menys així :

    Feliços vosaltres quan, per causa meva, us insultaran i us perseguiran i malparlaran falsament de vosaltres. Estigueu alegres i contents, perquè la vostra recompensa és valuosa en el cel, ja que de la mateixa manera van perseguir els profetes que us han precedit.
    Feliços els que estan sols que en el regne de Déu estaran amb companyia
    etc



    El capellà va dir, si el vaig entendre bé, que a la vida havien vingut a patir i que la felicitat la trobariem a la mort en la recompesa de la resurecció i la trobada amb el creador. Dit d'un altra manera l'esglesia justifica la infelicitat metres vivim, rollo TODO VALE ...

    Aquestes paraules em van xocar, realment no era la primera vegada que les sentia ans al contrari les he sentit aquest concepte moltes vegades durant tota la meva vida . Em va frapar l'allunyament entre el budisme i el catolicisme respecte la felicitat de la persona. Em va frapar també allò que parlavem que aquests tipus de missatges els hem anat gravant a la cinta verge de molts de nosaltres i que han arribat a formar part del nostre caracter, del caracter dels nostres pares, avis...


    També per fer honor a la veritat el bon home també va deixar anar en un moment que la felicitat es troba en les coses petites del dia a dia ... i això si que és el mateix que parlem dins del grup de meditació Very Happy

    suposo que molts de vosaltres heu anat visquent aquest tipus de moment reveladors.. jo m'estreno !!!

    apa salut !
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    allo que es va quedar al tinter l'altra dia Empty Re: allo que es va quedar al tinter l'altra dia

    Missatge  Admin Dj Des 10, 2009 9:32 am

    Feliços vosaltres quan, per causa meva, us insultaran i us perseguiran i malparlaran falsament de vosaltres. Estigueu alegres i contents, perquè la vostra recompensa és valuosa en el cel, ja que de la mateixa manera van perseguir els profetes que us han precedit.
    Feliços els que estan sols que en el regne de Déu estaran amb companyia
    etc

    No va tan desencaminat el sacerdot, està dient que la felicitat ha d'estar dins teu. ¿Que hem vingut a patir? Doncs SI, el budisme també ho diu "la vida és samsara (patiment). Buda va dir:

    El sofriment existeix.
    L'origen d'aquesta insatisfacció és l'anhel (o desig)
    El sofriment pot ser extingit.
    Per extingir el patiment, hem de seguir el óctuple sender

    L'única diferència és que per al budisme el sofriment el crea teva ment i pots traballarte la teva ment i per al cristianisme depèn d'un ésser superior (Déu) i hem resirnarnos als desitjos divins.
    avatar
    elisabet


    Nombre de missatges : 18
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    allo que es va quedar al tinter l'altra dia Empty Re: allo que es va quedar al tinter l'altra dia

    Missatge  elisabet Dj Des 10, 2009 10:33 am

    Si, però, si no ho entenc malament, el budisme contempla la possibilitat d'aconseguir-ho en vida, no? No només després de la mort si vas al cel.
    Si és així, també és una gran diferència.
    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 144
    Fecha de inscripción : 08/09/2009

    allo que es va quedar al tinter l'altra dia Empty Re: allo que es va quedar al tinter l'altra dia

    Missatge  Admin Dj Des 10, 2009 12:39 pm

    quand ho aconsegueixes no hi ha diferencia entre vida i mort
    avatar
    elisabet


    Nombre de missatges : 18
    Fecha de inscripción : 09/09/2009

    allo que es va quedar al tinter l'altra dia Empty Re: allo que es va quedar al tinter l'altra dia

    Missatge  elisabet Dj Des 10, 2009 11:33 pm

    Aaaaaaahhh!!!

    Ok. Doncs que guai!!!

    Contenido patrocinado


    allo que es va quedar al tinter l'altra dia Empty Re: allo que es va quedar al tinter l'altra dia

    Missatge  Contenido patrocinado


      Data i hora actual: Dj Set 19, 2024 5:50 am